Lampa Solux

Służy do naświetlań promieniami podczerwonymi oraz widzialnymi. Promieniowanie to penetruje do 3 cm w głąb tkanek, powodując ich rozszerzanie, rozszerzanie naczyń krwionośnych i co za tym idzie wzmożenie ukrwienia i przemiany materii, zmniejszenie napięcia mięśni i bólu.

Lampa sollux wyposażona jest w komplet filtrów ze koloru czerwonego i niebieskiego lub fioletowego. Filtr czerwony przepuszcza promienie czerwone widzialne i podczerwone. Stosuje się go w stanach zapalnych tkanek miękkich w celu przyspieszenia resorpcji wysięków, w uszkodzeniach skóry i źle gojących się ranach, w mięśniobólach, a także do neutralizacji promieni fioletowych w razie ich przedawkowania, w celu zmniejszenia napięcia mięśni przed zabiegami kinezyterapeutycznymi lub masażem. Filtr niebieski lub fioletowy przepuszcza promienie niebieskie, natomiast ogranicza promienie podczerwone (cieplne). Promienie przepuszczone przez ten filtr wykazują działanie przeciwbólowe i uspokajające jak również powodują obkurczenie naczyń krwionośnych. Filtr niebieski lub fioletowy stosuje się w nerwobólach, w stanach pourazowych w odmrożeniach, przeczulicy i zaburzeniach naczynioruchowych. Wybór zastosowanego filtra zależy od żądanego efektu terapeutycznego.

• przewlekłe i podostre stany zapalne oraz reumatyczne,
  • zwyrodnienie stawów,
  • dyskopatie, zespoły bólowe kręgosłupa,
  • przewlekłe stany zapalne jamy nosowej, zatok przynosowych, ucha zewnętrznego i stawów żuchwy