Terapia zajęciowa - Nowość

Terapia Zajęciowa opiera się na usprawnianiu fizycznym, psychicznym i społecznym poprzez zastosowanie różnych celowych i planowych zajęć typu manualnego, intelektualnego i rozrywkowego. Mają one na celu maksymalny rozwój umiejętności umożliwiających wykonanie czynności dnia codziennego, czynności samoobsługowe, praca, zabawa, hobby, rekreacja itp. działają regeneracyjnie oraz normalizująco. Zajęcia dobierane są w taki sposób, aby ich wykonywanie usprawniło uszkodzoną czynność lub pozytywnie oddziaływało na stan psychiczny podopiecznego.

Celem procesu terapeutycznego, obejmującego m.in. diagnozowanie, planowanie, wyznaczanie celów oraz realizację jest pomoc - w tym przypadku osobie starszej dotkniętej typowymi problemami i schorzeniami wieku - w osiągnięciu maksymalnego poziomu sprawności, zadowolenia i niezależności. Działania te dają satysfakcję, ale także przyczyniają się do podniesienia poziomu samodzielności oraz poprawy poczucia własnej wartości osoby starszej.

Zajęcia w naszym Centrum Rehabilitacji " Ateny "  prowadzone są indywidualnie, a stosowane metody i techniki terapii zajęciowej zapewniają podopiecznym godne i aktywne życie.

Wskazania m.in. :

Udar ( niedokrwienny i krwotoczny )

Choroba Parkinsona

Choroby Otępienne  i Choroba Alzheimer

Choroby Reumatyczne ( reumatoidalne zapalenie stawów RZS )

Zaburzenia Psychiczne

Uszkodzenia Nerwów Obwodowych ( zespół cieśni nadgarstka )

Zaburzenia Gramofotoryczne ( usprawnianie motoryki małei i dużej )